Overige disciplines

Behalve voor Gymnastiek, dansen en Acro kan men bij SV De Lier ook terecht voor andere bewegingsvormen. Alles in groepsverband onder deskundige leiding. Raadpleeg het lesrooster voor de juiste dag/tijd/plaats.
 
Bodywalk - Outdoor:

Gewandeld kan er bij SV De Lier worden onder begeleiding.
Bodywalk is wandelen in gevarieerde tempos voor dames en heren.
Een gezellige sport die heel effectief is. Wandelen verbetert de conditie van hart
en bloedvaten en t uithoudingsvermogen.
Er is aangetoond dat depressieve gevoelens verminderen en dat het stress en spanning kan wegnemen.
Omdat er wordt gewandeld in verschillende tempos, kan iedereen meedoen!!
Elk jaar organiseren zij een wandelweekend ergens in Nederland.
 
Bootcampgroep
in het voorjaar.

Dit is een training van 75 minuten die bestaat uit een combinatie van looptraining,
intervaltraining en fitnessoefeningen buiten in de natuur.
Doel van de training is het verbeteren van je uithoudingsvermogen,
je vetverbranding en krachtstoename.

Tijd: woensdagavond van april t/m juli om 19.30 verzamelen.
Locatie: de groep vertrekt vanaf de Sporthal Vreeloo Optisport te De Lier.
Wandelen naar natuurgebied de Wollebrand, training van zo'n 45 minuten en
weer terug naar de sporthal.
Kosten: we hebben een knipkaartsysteem voor 10 lessen, ( kosten zie website )
kan je een keer niet, schuift de les gewoon door. Knipkaart is verkrijgbaar bij de leiding.
Kledingadvies: Sportkleding en wandelschoenen.

 
Conditietraining:

Bij s.v. De Lier hebben we al jaren conditietraining op maandagavond voor dames en heren
van 20.15 uur tot 21.15 uur in de sporthal onder deskundige leiding.
De Conditietraining is voor iedereen haalbaar om mee te doen. De trainingen zitten zo in elkaar dat er
voor de verschillende condities ruimte is om de trainingen goed te kunnen volgen
en alle spiergroepen krijgen
ook in spelvorm de nodige aandacht.
Uitgangspunt bij de conditietraining is: BEWEGEN IS GEZOND
 
Bodyshape:
.
Body shape voor dames van alle leeftijden, is bewegen op muziek, er wordt afwisselend gewerkt met
fitness attributen, zoals dumbells, dynabands en steps. Zo werken we aan een gezond, fit lichaam.
Elke week op een matje met rustgevende muziek, gewichtjes en veel spieroefeningen die aan de buurt komen.
Onder deskundige leiding zorgt zij ervoor dat de dames elke week weer graag komen.
Na de les is er gelegenheid voor een gezellig bakkie koffie.
 
Aerobics/BBB
  wordt in het najaar en de winter gegeven in de Achtsprong.
Deze les is een allround fitness programma voor een goede conditie, doorbloeding en sterkere spieren.
We maken gebruik van verschillende attributen, zoals dumbells, fitness banden en tubes.
Er wordt gewerkt op moderne swingende muziek.
Aerobics is voor iedereen toegankelijk.
B.B.B. houdt in, de aanpak van Buik, Billen, Benen.
 
Ouder- en Kindgym:

Bij s.v. De Lier hebben we al jaren ouder kindgym op woensdagochtend.
Deze is vanwege de grote belangstelling verdeeld in twee groepen. U kunt terecht van
9.00 tot 10.00 of van 10.00 tot 11.00 uur. Deze lessen worden gegeven onder deskundige leiding.
De ouder kindgym is voor peuters. Zodra je kind kan lopen zijn jullie welkom.
Onder begeleiding van hun papa, mama of oma, opas, kunnen zij klimmen en klauteren op de uitgezette toestellen.
Bij het begin en het einde van elke les word er begonnen en afgesloten met muziek, dans en liedjes.
Doel is: kinderen vertrouwd te maken met ruimte, grote en hoogte van toestellen en zo allerlei normale peuter
en kleuter angsten weg te nemen of te verminderen en vertrouwd te maken met bewegen.
Dit is de basis van gymnastiek.
Na een of twee seizoenen ouder-kindgym kunt uw kind doorstromen naar kleuter turnen groep 1 en 2.
Ook kunnen zij doorstromen naar onze kleuter kidsdance.
 
 
M.B.V.O. meer bewegen voor ouderen.

Bij s.v. De Lier hebben we al jaren M.B.V.O. voor dames en heren 50+ in de sporthal onder deskundige leiding.
De M.B.V.O. is voor iedereen haalbaar om mee te doen. De trainingen zitten zo in elkaar, dat er voor alle verschillende leeftijden en condities ruimte is om de lessen goed te kunnen volgen, alle spieren komen aan de beurt om zo soepel mogelijk te blijven.
Uitgangspunt bij de M.B.V.O. is. Een goede geest in een gezond lichaam.

Home